På Länna Möbler fokuserar vi på att erbjuda designklassiker som inte bara är tidlösa utan även framtagna för att hålla över en livstid, och förhoppningsvis kunna ärvas av kommande generationer. I en tid då slit-och-släng-mentaliteten plågar design- och inredningsbranschen, tar vi på oss ansvaret att främja kvalitet och hållbarhet. Trots de stora miljöutmaningar som sektorn står inför strävar vi på Länna Möbler efter att minimera vår industris påverkan. Vi gör vad vi kan för att uppnå detta mål.
Som återförsäljare av inredning och designmöbler är vår ambition att guida våra kunder mot välgrundade köp som främjar en bättre värld. Möbler och inredningsföremål är inte bara produkter i sig, utan de har också skapats inom olika kontexter. Många av dessa kontexter innefattar krav på leverantörer, fabriker och transportörer att ta ansvar för människor och miljö. På Länna Möbler väljer vi att fokusera på europeiska producenter som har närheten till tillverkning, och vi garanterar att våra kunder alltid kan få information om hur produktionen har gått till.
Vi ställer även höga krav på de varumärken vi väljer att representera och sälja till våra kunder. Vårt kärnvärde är att vara en destination för premium-design – en plats där man kan möta, uppleva och upptäcka samtida och klassisk design av absolut högsta kvalitet.
Därför är det viktigt för oss att erbjuda produkter av utomordentligt god och genomtänkt design. En noggrant utformad möbel eller inredningsprodukt kan överleva åren och genom rätt hantering få ett förlängt liv, ärvas av kommande generationer eller fortsätta sin resa på andrahandsmarknaden.
Som ett företag med många medarbetare har vi även infört interna miljöpolicyer. Bland de strategier vi har implementerat är att vi väljer tåget istället för flyget, och vi använder förnybar energi i så stor utsträckning som möjligt för våra fordon.
Smartare resursanvändning gäller också för våra lokaler och lager. Flera av våra lokaler är självförsörjande när det kommer till energi. Vi arbetar hårt för att optimera vårt emballage så att vi skickar så lite luft som möjligt i våra paket. Vi tror att genom att ta ödmjuka steg i rätt riktning kan vi förbättra både konsumtionen och produktionen samt minska vår egen påverkan.
Vi presenterar ett urval av varumärken som strävar efter att aktivt hantera etiska frågor. Dessa fungerar som vägledning för våra kunder och inspirerar hela branschen att följa deras exempel.